donderdag 27 oktober 2016

Tuin klaar voor de winter

O man, de herfst! Héérlijk!
Dus de tuin moet klaar gemaakt worden. De bloembollen moeten in de mand voor het eerst. Ben toch zo benieuwd hoe dat eruit gaat zien volgend voorjaar. De vlijtige liesjes blijven maar doorbloeien, maar ik vond ze al helemaal niet mooi, de kleur veel te fel, dus ik sleur ze er zo uit. Ik had er ook lobelia's bij geplant en die werden helemaal overwoekerd. Je ziet nog een zielig plantje daar links.

Wel gek om tegen zo'n lege mand aan te kijken, maar het ding is decoratief genoeg van zichzelf eigenlijk.
Het tafeltje is weer opgeruimd en de hosta is aan het versterven. De rozemarijn blijft de hele winter goed, dat is zo'n sterke plant. Lekker met aardappeltjes in de oven! (niet die hele plant hè)
Hoe ouder de huisjes worden, hoe leuker.
Het plexiglas voederbakje brengt de vogeltjes heel dichtbij en dat is enig. Ze schrikken zich alleen te pletter als ik opeens bij de gootsteen sta, vlak achter het raam.
Kijk die geraniums nou eens gewoon doorbloeien.
Tot een paar weken geleden zaten we hier nog iedere avond te eten. En ik ben van plan om er nog veel vaker te zitten, ook al is het herfst en winter straks. Jas aan, deken om, kacheltje aan, héérlijk!
Ik had voor zes euro kleine pompoentjes gekocht en wat maiskolfjes. De dennenappels had ik al en die lampionnetjes ook en zo heb je voor heel weinig geld iets leuks op tafel.
Zolang er geen feestjes zijn, wordt het bankje gebruikt om decoraties op te zetten.
We hebben tot nu toe de mooiste herfst ooit en ik drink hier iedere ochtend mijn kopje koffie. Vanmiddag zelfs heerlijk een boek zitten lezen onder een dekentje.
Deze plant vind ik zo mooi met die enorme bladeren. Gunnera manicata. En hij sterft zelfs mooi af.
Ik eindig met de schattige pompoentjes.
Heb je zelf ook herfst decoraties?





Share:

2 opmerkingen

Anoniem zei

Wat heerlijk dat je zo veel lol en engergie steekt in je tuin Peet. Dat hutje maakt alles de moeite waard om te decoreren. Het geheel is zo leuk, snap dat je buiten wilt zitten om ervan te genieten. Ik word helemaal blij van die tuin van jou! xx Eva

peetdownthestreet zei

Het hutje...het hutje...ach Eef, het hutje....zoooo blij mee!
Kom maar gauw thee drinken, dan doen we het kacheltje aan. xp

© Peet down the street | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig